مؤشر ابو عبداللهfmillioner99 و رحلة ال100 يوم

تقليص
X

• تصفية - فلترة
  • الوقت
  • عرض
إلغاء تحديد الكل
مشاركات جديدة

• رد: مؤشر ابو عبد الله fmilioner99

اهلا بيك استاذ رفاعى
    ان شاء الله نبدأالاسبوع القادم لما ايداع الجائزة يتم
    نبدأ على خير يارب و نصل لما نصبو له
    و ان شاء الله نستمر فى رحلتنا و لا نتوقف
    امين امين امين

ادعووووووووووووكتير يا جماعة
    اللـــهم اجعلنـــي أحبـــك بقلبـــي كلـــه „ و أرضيـــك بجهـــدي كلــــه „ اللهـــم اجعــــل حبـــــي كلـــــه لـــك „ و سعيـــي كلــــه فـــي مرضاتــــك „
    اســــأل الـــله أن يجعــــل قلوبنــــا حيــــة بذكــــره و عبادتــــه و شكـــره

المشاركة الأصلية بواسطة waad-fagr مشاهدة المشاركة
      اخ سيف فينك ياراجل كل سنة وانت طيب
      اتمنى من كل اللى كانوا متابعين الورشة يرجعوا يتابعوا
      عندى فكرة رحلة بالمؤشر ياريت تنول اعجابكم
      ياريت نتناقش و نبدأ فيها علها تكون خير للجميع
      كل سنه وانتي الى الله اقرب اخت وعد .. والف الف مبروك الجائزة والله تستاهلي كل خير لان المؤشر رائع جداً وانا في الحقيقة لم اعمل في الفترة الماضية الا عليه فقط لانه انساني الكثير من الاستراتيجات المعقده .. وفكرة جميله رحلة المؤشر وان شاءالله راح اكون معكم بالرحلة ..

الف مبروك الجائزة يا وعد
        اسف جدا الفتره الماضية لم اكن متواجد و مردتش علي رسالتك
        كل سنه و انتي بالف خير يا رب و شكرا ليكي

و بأذن الله رحتلك توصل مليون دولار ان شاء الله

بالتوفيق عزيزتي
        فتح حساب فوركس إسلامي مع المضارب العربي

مــزايا حسابـك برعايــة المضارب العربي

توصيات العملات - شروط وطريقة الأشتراك في توصيات sms

المشاركة الأصلية بواسطة almsre مشاهدة المشاركة
          الف مبروك الجائزة يا وعد
          اسف جدا الفتره الماضية لم اكن متواجد و مردتش علي رسالتك
          كل سنه و انتي بالف خير يا رب و شكرا ليكي

و بأذن الله رحتلك توصل مليون دولار ان شاء الله

بالتوفيق عزيزتي
          مليون دولار
          أنا عاوز مئة ألف بس
          مش كتير صح

اهلا بيك يا مصرى ياريت تبقى معانا دايما
            و ان شاء الله يا استاذ عادل بالصبر و التحكم فى النفس و النظام و التكاتف نوصل لاكتر من كدة بكتير
            انت عاوز 100000$ انا عاوزة زيهم مصرى

قول يارب
            اللـــهم اجعلنـــي أحبـــك بقلبـــي كلـــه „ و أرضيـــك بجهـــدي كلــــه „ اللهـــم اجعــــل حبـــــي كلـــــه لـــك „ و سعيـــي كلــــه فـــي مرضاتــــك „
            اســــأل الـــله أن يجعــــل قلوبنــــا حيــــة بذكــــره و عبادتــــه و شكـــره

اهلا بيك يا مصرى ياريت تبقى معانا دايما
              و ان شاء الله يا استاذ عادل بالصبر و التحكم فى النفس و النظام و التكاتف نوصل لاكتر من كدة بكتير
              انت عاوز 100000$ انا عاوزة زيهم مصرى

قول يارب
              يا رب
              أنا دخلت صفقة بيع audusd الان و هي عاكسة معاية
              قولي انت يارب

هل هي فرصة صحيحة

الملفات المرفقة

مبروك ربح الصفقة
                معلش لسة شايفة سؤالك دلوقتى
                اوعى تكون خرجت على خسارة
                من نقطة دخولك +40 نقطة

عموما انا مش بحب اشتغل فى حركات السوق العنيفة دى و الاخبار القوية و خصوصا ان المصرى حذر من شغل النهاردة
                ربنا ستر
                طمنى يا أستاذ عادل

قاعدة عامة طالما انت داخل بيع و السعر عكس عليك و لكن لم تغلق الشمعة فوق الخط الازرق يبقى انت ماشى صح لا اغلاق لصفقة البيع الا لو اغلقت الشمعة فوق الخط الازرق
                  و ربنا ما يجيب خسارة

مبروك ربح الصفقة
                    معلش لسة شايفة سؤالك دلوقتى
                    اوعى تكون خرجت على خسارة
                    من نقطة دخولك +40 نقطة

عموما انا مش بحب اشتغل فى حركات السوق العنيفة دى و الاخبار القوية و خصوصا ان المصرى حذر من شغل النهاردة
                    ربنا ستر
                    طمنى يا أستاذ عادل
                    هو في الحقيقة الصفقة ربحت 10 نقاط بعدين ارتدت أكثر من 25 نقطة
                    أنا لما رجعت لنقطة الدخول خرجت بخسارة - 1.7 نقطة
                    مشكورة أختي على المتابعة
                    أنا رح أتابع معاك الاسبوع المقبل بجدية أكبر ان شاء الله
                    ألف شكر أختي وعد أو أم وعد
                    ألف شكر

حطيت المؤشر بالبرنامج لكن ممكن نستخدم له فاصل خمس دقايق والا ما بينفع الا ربع ساعه
                      مشكور اخي للمؤشر

اهلا بيك اخى معنا
                        الصراحة لم اجربه على اى فريم اخر
                        و لكن مثلما قال صاحب الاستراتيجية ابو عبد الله ربنا يباركله هو على فريم الربع ساعة

• رد: مؤشر ابو عبداللهfmillioner99 و رحلة ال100 يوم

اسبوع مليىء بالارباح ان شاء الله
                          منتظره الايداع و ان شاء الله نبدأ رحلتنا على خير
                          اجهزوا

مرحبا ام وعد معلش تاخرت عليكي بوجهه نظري ..
                            طيب الان هالمؤشر خفيف و يستخدم للمضاربه السريعه و بدون ستوب لانه بيلزمه متابعه و الستوب يكون بظهور اشارة معاكسة ..

اول شيء خلينا نحكي بنقطة مهمه و هي كيف رح يتم وضع الفرص .. لانه معظم الفرص يادوب نلحق نضعها بنلاقي السعر مشي .. تحرك السعر ممكن ياثر لانه هدفنا صغير .. و شو هو الوقت اللي رح يتم طرح الفرص خلاله .. هل هو من 9 الصبح لغايه 10 بالليل كمان؟

طيب خلينا نرتب الامور من اول
                            بعتقد انه في عدة نقاط لازم يتم تحديدها تماما قبل ما تبدو بالرحله :
                            1- حجم راس المال المبدأي ( على ما اعتقد انكم ناويين يكون 500 دولار )
                            2- حجم العقد ( برايي يكون 10 سنت لكل 500 دولار لانه العمل على عدة ازواج )
                            3- تحديد الازواج اللي رح يتم العمل عليها ( ولا يتم الدخول على ازواج اخرى مهما حصل )
                            4- الاوقات التي يتم فيها طرح الفرص .. و كيفيه طرح الفرص
                            5- تخصيص المهام .. يعني مين رح يطرح الفرص مثلا .. مين رح يعتمدها .. مين رح يحصد النتائج و يجمعها .. مين رح يتابع الاخبار المهمة
                            6- تحديد الاخبار المهمة لكل يوم مع تجنب التداول خلال فتره هذه الاخبار .. و هذه النقطة مهمه جدا .. لانه لو كان في خبر قوي وقت التداول ممكن السعر يعكس مئات النقاط خلال دقيقة و بالتالي مارجن كول
                            7- عمل جدول لحساب حجم اللوت قياسا براس المال
                            8- عمل نظام لسحب الارباح .. و هذه النقطة مهمه جدا و اياكم تخلو الارباح بهدف زياده حجم راس المال .. يعني ممكن زيادته بنسبه معينه لكن مو بشكل مستمر .. ولازم بعدها سحب الارباح
                            9- تجربة النظام لفترة كافيه .. يعني رحلة 100 يوم تستحق على الاقل تجربه نظامها لمدة اسبوعين قبل الابحار

هذا اللي في بالي الان و ان شاء الله انا رح اتابعكم و رح اقدملكم اي مساعده بقدر عليها
                            ان شاء الله تمشي الرحلة على خير
                            اخواني الاعضاء .. عذرا على اي تقصير مني او عدم انتظام متابعتي للمواضيع .. نظرا لظروف صحية .. عافاكم الله

معذرة اخي ولكن لماذا سحب الارباح هل هو خوفا من الشركة ام خوفا من المارجن كول
                              اللهم اهدنا في من هديت
                              وعافنا في من عافيت
                              وتولًنا في من توليًت
                              وبارك لنا اللهم فيما اعطيت...

شكرا يا محمد على اهتمامك و نصائحك
                                و اغلب اللى انت قلته معمول ان شاء الله حسابه
                                مبدئيا ان شاء الله حانحدد الازواج اللى السبريد فيها قليل يعنى حايكون شغلنا ان شاء الله على 5 او 6 عملات بالكتير

وقت دخول الفرص حاحاول انى انوه قبل اقتراب الفرصة بشمعة او شمعتين حتى يستعد اعضاء الرحلة لدخول الصفقة

المتابعة اللصيقة هذه سمه من سمات المؤشرلان هدفنا قليل و ايضا ده اللى شجعنى انى ابدأ الرحلة لانه حتى و قت الاشارة العكسية و اغلاق صفقة على خسارة بيكون الخسارة مش كبيرة و نقدر باءذن الله نعوضها بسهولة

اول اسبوع اللى ان شاء الله حاننهى فيها خطوتنا الاولى حانبتدى من 8 صباحا قبل الاخبار و حركات السوق العنيفة
                                و هما صفقتين اللى احنا بنترقبهم او 3 لو فيه صفقة عكست علينا لا قدر الله يعنى مؤشرنا بيدينا اكتر من 6 او 7 فرص على عملة واحدة فى اليوم ان شاء الله فرصتين هينين باءذنه

حاحاول بقدر الامكان ابعد عن اوقات الاخبارو لو فيه خبر يتفق مع اتجاه سعر العملة اللى ناويين ندخلها يبقى على بركة الله

اللوت عندنا مش عالى يعنى 10% من رأس المال ان شاء الله مش كتير حتى فى حال الانعكاس
                                حنكب اللوت شوية من الخطوة التانية يارب نوصلها بسلام الى الخطوة الخامسة و حينها حنرجع تانى ل10%

لو حد فاضى و عايز يتابع معايا الفرص و الاخبار و نتناقش قبل اعتماد الفرصة يبق ياريت لو فيه متطوعين

اعقلها و توكل يا محمد و ان شاء الله نلاقى كل خير فى رحلتنا

يعمل...
                                X